5:2 kan det vara något?

Jag skulle vilja gå ner några kilo i vikt för att vara nöjd, men jag vill inte banta, tycker alldeles för mycket om god mat, jag tycker jag rör på mig, går mycket med hunden, försöker komma ut o jogga någongång i bland (lite för sällan kanske) .
Kan detta vara mirakelmetoden som hjälper mej?
Man äter precis som vanligt 5 dagar i veckan och 2 dagar fastar man (får äta 500 kalorier under fastedagen).
Har köpt ett 5:2 startkitt från Nutrilett för att komma enkelt och smidigt undan, man vet precis hur mycket en shake innehåller eller en bar, sedan är det bara att hålla reda på hur många man stoppar i sig per dag, så man inte passerar gränsen.
 
Igår var första dagen på mitt "nya" liv, kan lova att jag var hungrig och framförallt godissugen igår kväll, nästan så jag hallucinerade.
 
Men, jag fick ta lite gurka istället, nästan samma sak, eller inte. Fördelen var att gurkan var egenhändigt odlad och smakade lite mer är de vattniga man köper i affären.
 
 
 
Nu gäller det att hålla i detta och inte fuska, har man väl hållt på ett tag så går det nog lättare.
 


Kommentarer
felicia

så duktig mamma!

2013-08-21 @ 17:06:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0