Omaka strumpor

Efter varje tvätt har man alltid en eller några udda strumpor över, tycker man oftast lägger in jämna par i tvättmaskinen men någonstans på vägen försvinner en eller ett par strumpor. Tror de flesta har en hög med ensamma strumpor hemma som väntar på att makan/maken ska hittas.
Idag var en sådan dag då jag tänkte gå igenom högen och se om det fanns några jämna par, och visst fanns det några, men alla 1000 övriga udda strumpor, vart är den andra i paret som det hör ihop med? Bilden nedan är bara en bråkdel av högen.
Gabbe och jag passade på att träffa min syster idag oxå, vi gick en långpromenad genom Waxholm, blev nästan 2 timmar och 7 km. Var riktigt skönt väder, lagom kallt, Solen kunde fått titta fram men man kan inte alltid få som man vill.
 
 
Efter prommisen åkte vi hem till "mormor o morfar" och busade lite till, förstår inte vart energin kommer ifrån men den finns. Men nu sover han som en stock, måste hämta ny kraft och energi så man orkar busa ikväll igen.
 
Summerar helgen och måste säga att jag är väldigt nöjd, tror Gabbe tycker att han fått göra lite skoj, dels snöpuls och en långprommis med många nya dofter och nya hundar att hälsa på.
Nu är jag redo för en ny vecka med nya tokigheter och galenskaper.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0