Snöpuls

Dagens projekt var att låta Gabbe få lite skoj samtidigt som han fick jobba lite.
Snöpuls i 30 cm djup snö när man själv bara är 30 cm hög borde vara bra träning.
På med kängor och ut i skogen, Gabbe tyckte det var kalaskul, ena stunden i våra forspår, nästa stund ut i djupa snön.
 
 
Både Tommy och jag fick upp pulsen ganska ordentligt så jag kan ju gissa att även Gabbe fick det.
Efter 30 min kände vi att nu får det räcka för idag, även om Gabbe gav sken av att kunna fortsätta hur länge som helst.
Vi avslutade promenaden på plan plogad mark för att få ner pulsarna lite.
 
Sitter och kikar runt lite på nätet på Agility hinder, tror att Gabbe skulle tycka att det vore kanonkul att få köra aglility i vår och sommar. Eftersom vi har inhängnad tomt tror jag det vore kanon att låta honom testa där,  och jag inte riktigt litar på att Gabbe skulle stanna kvar i närheten om vi tex åkte till en brukshundsklubb och släppte honom där, han är ju så nyfiken på allt och alla, människa som djur. Där står sig både Matte och Husse med Godis rätt så slätt.
Nu pustar vi ut i soffan en stund innan det är dags att påbörja middagen och invänta kvällens Melodifestival.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0