Summerar helgen...

Lördagen startade redan kl 7 när Gabbe tyckte det var dags att gå ut på första prommisen för dagen, vid 10 hade vi gått långprommisen för dagen.
Sen blev det den vilda jakten på presenterna, vi skulle fira min pappa som fyller år i dagarna och en kompis som fyllde 50 år, nu gällde det att gnugga geniknölarna och komma på något bra.
 Både pappa och vår vän blev glada och nöjda.
 
Han även med att se lite sporadiskt på Melodifestivalen igår, min enda tanke var att Ralf Gyllenahmmar och Ulrik Munther borde gå vidare, och döm om min förvåning när resten utav svenska folket tydligen lyssnade på min tanke och röstade fram just dessa två direkt till finalen.
 
Vaknade upp till en solig och varm "vår" dag, så idag fick det bli en låååång härlig prommis i solens sken med hundar och goda vänner.
Tror mätaren stod på ca 7 km innan vi var hemma, rosiga, varma och trötta. På bilden nedan har vi en pusta ut paus på Rindö Osteri`s uteservering.
Nästa hemma träffar vi på en annan "hundbekant" som berättar att två vargar synts på ön under dagen, lite läskigt men ändå häftigt, på vår lilla Ö, två vargar, nu när isen ligger så har de ju inga problem att komma ut till öarna. Hoppas bara att de vandrar vidare, man blir ju lite orolig för alla tamdjur som katter, hundar och kaniner.
När helgen nu är summerad måste jag säga att jag känner mej nöjd, glad och trött, mycket prommisar och umgänge med familj, släkt och vänner kan ju alldrig vara fel :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0