Gårdagen

Igår var det kalas igen, fasligt vad alla fyller år hela tiden ;-).
Det var vår vän Roland som fyllde år och ville att vi skulle åka in till Stan och Bowla.
Vi blev ett gäng på 8 personer som hade roligt. Födelsedagsbarnet vann självklart hela bowlingen, gissa vem som kom 2:a om inte Jag :-) 3:a kom Tommy, känns skönt att jag var bättre än sambon i något.
Varma och hungriga gick vi sedan vidare till resturangen vi skulle äta middagen på. Hard Rock Cafe, jag beställde Natchos och fick in en jätteportion, den var lagom stor för 4 att dela på, när jag var mätt och magen stod i 4 hörn syntes det inte att jag ätit något.
Som sig bör när man fyller år så kom personalen med en sprakande glass och sjöng för Roland, tror att han blev glatt överraskad, tidigare under kvällen hade personalen varit vid flera andra bord med glass och sång då det fanns fler födelsedagesbarn på plats och tillslut fick även Rolle sitt.

Väl hemma möttes vi av ett tomt hus, barnen var ute på sina äventyr och Gabbe tillbringade kvällen och natten hos Mormor och morfar.
Ingen liten vovve som kom bökandes i natt och skulle ner under täcket, ingen vovve som tittade bedjandes på mig i morse och ville ut.
Om några timmar är ordningen återställd och barn och hund är hemma igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0