Spööken finns dom?

I Måndags hade jag ett jätteroligt uppdrag, skulle spöka för en scoutgrupp som gick en guidad visning i Bogesunds Slott. Det var min syster som höll i guidningen, hon är väldigt duktig och får med både vuxna och barn i sin levande berättlese och gör dem delaktiga.
Mörkrädd som få är jag så det var en riktig utmaning att tassa runt i mörkret för att skrämmas, tog rygg på mina spök"kompisar" för att ha någon trygghet och inte själv bli överraskad utav Per Brahe eller Nils Von Höpken.
Som ni ser sprang man på konstiga varelser i slottet.
Både vuxna och barn gav i från sig tjut med hjärtat i halsgropen, en del av de modgaste barnen talade om för oss spöken att " ni behöver inte skrämmas, vi blir NOG inte rädda..."
Det läskigaste var nog när slottet skulle släckas ner efter avslutad guidning, när det är mörkt ute blir det om än ännu mörkare inne, skulle aldrig våga vara ensam i slottet.


Kommentarer
Mickan

<3

2013-03-13 @ 11:08:56
Anonym

Det fanns i alla fall ett

2013-03-13 @ 13:22:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0