Night Trail summer

Ja så kom då den där dagen när loppet skulle gå, nervös, tror jag gick igenom alla sjukdomar under dagen innan loppet.
Kompisen som jag skulle springa med och jag hade bestämt oss för att åka till Sollentuna golfklubb och sova i bilen några timmar innan start.
(null)
Middagen blev Sushi, lagom lätt utan att lägga sej som en klump i magen.
Förväntansfulla gick vi till starten som skulle ske kl 02.00
Det var ca 40 st som skulle starta.
Första 1,5 km så hade vi en förlöpare, men den tappade jag och Denise snart bort 😬
Vi lyckades efter någon felspringning komma rätt och där stod förlöparen och väntade på oss, han skulle agera kvast och springa sist så vi hade turen att få en egen kartläsare.
Jag hade laddat ner kartan som en gpx fil till min GARMIN klocka och det funkade förvånansvärt bra att springa efter den.
Efter en stund hittade vi en annan tjej i skogen som kommit ifrån övriga gruppen så hon slog följe med oss.
Vi sprang i fantastiskt vacker natur in i soluppgången.
Vi passerade två energistationer på vägen med lite gott och blandat.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det gick lätt första 15-16 km men sedan kom sirapen… gisses så trögt det blev att springa.
Försökte fylla på med godis, Salttabletter, vatten och sportdryck.
När jag passerade 25 km så var varje steg en seger, så långt har jag aldrig sprungit.
Vi höll inte tiden på 4 Tim, mycket berodde på att jag drog ner tempot när jag började springa i sirapen. 
För att komma in på 4 Tim hade vi behövt hålla en snitt hastighet på 8 min/km, vi var inte så förskräckligt långt bort, det blev 8,38 min/km.
Väl i mål så kände jag mej glad att jag faktiskt gjorde det här loppet, kan tänka mej att springa nästa år med.
En fantastisk och annorlunda känsla att starta mitt i natten. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0