Det går bara fortare och fortare

20 maj, inne i v 21 år 2013, bara 5 veckor kvar, sedan har vi kommit halvägs in i 2013, tyckte precis det var nyår, vart har tiden tagit vägen.
Helgerna är lika långa som ett blink.
Man kommer hem på fredagskvällen och har så mycket planer om allt som ska hinnas med, konstaterar på måndag morgon att tiden inte räckte till, listan på att göra saker har bara blivit längre till nästa helg och ledighet.
 
Måste få gnälla lite på gatusopningen här ute på ön, enl konstens alla regler så skulle den varit avklarad till den 15 maj...tydligen så gäller inte samma regler för Rindö, i fredags när jag kom hem så låg det så fina grussträngar på gångbanorna, spännande och se om de är borttagna idag.
 
På promenaden i lördags med Gabbe måste jag kommit till en ny del utav Waxholm, havsbad? Det hade jag ingen aning om att vi hade, trots 35 år i kommunen.
Gick med nyfikna steg framåt vägen för att se vart jag hamnade....döm om min förvåning när det var vanliga gamla Eriksöbadet som tydligen ändrat skepnad och blivit havsbad, hur jag än tittade, letade och spejjade så kunde jag inte se annat än den vanliga viken man alltid badat i, inget hav så långt mitt öga kunde nå.
 
Söndagen tillbringades med att plantera kryddor/örter och smultron/jordgubbar, nu hoppas vi bara på att växterna ska frodas och skörden bli stor.
 
En sväng i regnet med Flisan hans oxå med. I´m singin in the rain, I´m singin in the rain....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0