Så var det då dags

Nu var det dags, vårruset Stockholm dag 1.Jag och tjejerna skulle springa, dessvärre så är äldsta dottern skadad, lekte med hunden och fick en spricka i bäckenet. Man ska inte gå all in kanske, ta det lite lugnt.
Så Jessica fick nöja sig med att hejja fram Flisan och mej till mål i år i stället.
Vädergudarna var på vår sida, regnet höll sig borta fram tills vi kom hem, då började dropparna falla.
Upplevde inte att det var så många tjejer som vanligt i år, det brukar kunna vara fler, tror de sa att 15 000 st var anmälda per dag.
Mitt mål var att springa så mycket som möjligt, vi startade i grupp 4 för att ha en chans till lite spring, men periodvis satt man fast bakom promenerade grupper ändå.
Trots det känner jag mej nöjd, 39 min är en bra start, nu får jag jobba på milen inför den 7 september då tjejmilen går av stapeln.
Det var skönt att känna jag inte var helt slut när jag kom i mål, utan kände mig lagom varm och trött.
Nu har jag ännu en vårruset medalj att lägga till samlingen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0