Tjejmilen en solig och varm lördag i september

Lördagen bjöd på hösommarvärme, det gällde att ladda upp med mycket vatten om man skulle klara av att ta sig runt banan på djurgården.
Tack och lov var det skugga när jag stod i kön för att hämta ut nummerlappen i Danicahallen bakom stadion.
En halvtimma i Gassande solsken hade inte varit en roligt uppladdning.
Passade på att anmäla mej till nästa års tjejmil när jag ändå var på plats, fick en fin träningströja på köpet.
Efter en skön promenad till Gärdet var det en varm väntan innan min start skulle gå.
Det var många människor på plats, tror jag hörde att det var straxt över 27 000 st som kom till start, räkna sedan in alla funktionärer (1 900 st ) och anhöriga som var på plats för att titta och hejja, många blev det.
Startade igång runkeepern för att få en uppfattning om hur lång tid man var ute på banan, det verkar som allt sicksackande lade till några extra meter på banan.
Klart nöjd med min insats, ingen träning innan som vanligt (kanske borde träna lite så kan man förbättra tiden till nästa år)
Varm och glad kom jag i mål, fina medaljen hänger självklart runt halsen.
 
Söndagen bjöd även den på högsommarvärme, tillbaka till Gärdet och djurgården för att träffa vänner och Dvärgpinschrar, nu var det Gabbes tur att få vara social.
 
Vi gick ut till Hunduddens kafe för en fika och välbehövlig paus, när vi laddat batterierna gick vi tillbaka till Gärdet för hemgång. Några kilometer avverkade vi även denna dag, dock i lite lugnare tempo.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0