Rally och varma sommarkvällar

I fredags styrde Gabbe och jag kosan mot landet i Velända, rally stod först på schemat. 
Jag lämnade Gabbe hos mamma och Tea( en bostonterrier på 12 år ) som pappa och mamma passar ibland, en lätt överviktig grinig gamal dam som Gabbe gjorde sitt bästa för att få att Tina upp, och han lyckades ganska bra måste jag erkänna. 
Pappa och jag styrde kosan mot skogen, vi hittade en kanonplats på ett gärde nära starten där man såg en ganska lång sträcka. 

(Här kommer Stig Blomqvist i full karriär ) 
Som tur var fläktade det ganska mycket, annars hade det nog blivit olidligt i solens gassande sken. 
När vi kom tillbaka till landet på kvällen så var det dags för kvällsdoppet nere i Bredsjön, kan avslöja att det var varmt i sjön, och när en badkruka som jag tycker det är varmt, då är det varmt. 
Efter frukosten på lördagen tog vi med Gabbe och Thea ut på plocka svamppromenad, vi kom i alla fall hem med så mycket gula kantareller så det räckte till en stor lunchomelett. 
Innan hemfärden hans det med ett dopp i bubbelpoolen , härligt avslappnad blev jag. 
Väl hemkommen på kvällen cyklade vi ner till en kompis som köpt ny båt( en liten jolle på 60 fot ) den var grymt stor, har man en sån behöver man ju ingen lägenhet eller hus. Vi låg och bryggseglade och sippade på lite vin, klart sämre kan man ha det en lördagskväll. 
Till Gabbes lycka blev det räksmörgås till lunch idag på Hembygdsgården i Waxholm, han älskar räkor och kokt ägg den lilla busen. 


Kvällen avslutade vi med en skön prommis till militären, vi bor verkligen fantastiskt vackert här ute i skärgården, man blir så rofylld i själen när man är ute och går och ser vattnet, vågorna och solen som speglas. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0