Semester

Gårdagens väderurladdning var en häftig uppvisning av blixtrar och hagel men jag efterlyser mer regn, mer regn tänker ni och tycker att jag inte är riktigt klok..... Kan så vara men jag vill ha svamp i skogen till hösten. 
När ovädret bröt lös så satt vi i bilen på väg till Täby Centrum för att hämta ut mina nya ögon. 
Stora delar av centrumet var strömlöst när vi kom fram, men som tur va funkade bankomaten så jag kunde betala med kontanter. 


Dagen idag började med ett besök på DS för ett besök på mammografi. 
Kanske inte det roligaste man kan göra, men bland det viktigaste, jag kan verkligen inte förstå de kvinnor som inte går när de får kallelse till både cellprov och mammografi, man har i stort sett ingen chans att upptäcka i tid om man är drabbad, men med dessa verktyg har man stor möjlighet att se förändringar i tid och få hjälp att bli frisk och få leva många år till. 
Så kvinnor! Gå när ni får Er kallelse, det gäller livet! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annsanloden

"Finns det en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig, finns det ingen lösning på problemet är det meningslöst att oroa sig" tänk om alla levde efter det ordspråket, tror många skulle må mycket bättre då. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." 2 Vuxna döttrar, sambo och en liten dvärgpinscher kille som heter Paradise Blytes Gabriel, men kallas till vardags för Gabbe, ett riktigt litet yrväder som ingår i familjen.

RSS 2.0